maandag 21 september 2015

On the needle / Op de naald


English below

Het is meer dan een jaar geleden dat ik voor het laatst iets plaatste op mijn blog... hoe kan dat nou.. De tijd gaat echt snel tegenwoordig.
Een vriendin van mijn moeder vroeg naar mijn ervaringen met blogs. Hoe vindt je een blog, hoe schrijf je een blog zodat mensen jou kunnen vinden, etc etc. Ze wil namelijk zelf een blog opzetten, maar wist nog niet goed hoe te starten. Zodra de blog live is zal ik hier een stukje over plaatsen! Ben erg benieuwd om de ervaringen te lezen van iemand die je in real life ook kent.

Het praten over blogs en al weer enige tijd het idee hebben om mijn blog weer een nieuw leven in te blazen heeft geleid tot deze post.
Verandering van spijs doet eten zegt men toch altijd?

Geïnspireerd door de blog van Small Things wil ik in deze post laten zien wat ik momenteel aan het maken ben. Ik ben het type dat een heleboel tegelijk doe. Meerdere haakprojecten (een WIP zo als JipbyJan dat altijd noemt, dat klinkt volgens mij een stuk beter dan dat je zou zeggen dat je een heleboel maakt maar nog niets is af...), één of meerdere pakketjes van zonnekindpoppen (of Waldorfpoppen) en altijd iets te lezen.

Deze week ben ik begonnen met een omslagdoek naar het patroon van Karin aan de Haak met het garen van Limited by Wolcafé. Dit garen is een prachtig verloop garen wat handgemaakt is. Het garen had mijn moeder een hele tijd terug meegenomen van een beurs en gezien de kleuren wilde ik hier graag een sjaal/omslagdoek voor de herfst maken.En nu de herfst er toch wel aan gaat komen werd het tijd dat ik aan de gang ga.
En om deze post afsluiten nog het toetje met een boek. Ik ben momenteel het nieuwe deel van de Millennium serie aan het lezen. Ik had de trilogie al een tijd terug gelezen en de originele films gezien, maar had nooit verwacht dat ik nog een keer me kon laten meeslepen met het verhaal van Lisbeth Salander en Mikael Blomkvist. Een heerlijk spannend boek voor deze week.

En wat maak jij deze week? Het lijkt mij leuk om van je te horen dus laat een berichtje achter bij de comments.

Tot de volgende keer!

Veel liefs,

Maaike


It has been over a year since my last blogpost… What just happened… Time flies these days.

A friend of my mom’s asked me about my experiences with blogs. How to find a blog, how to write a blog in a manner that people will find you, and soon on. She would like to start a blog of her own, but was not sure about how to start. A soon as her blog is live I will write about it on my blog! I am really curious on reading the experiences of someone you now in real life.

All this talking about blogs and having the idea to revive my blog has led to this blogpost.

There is a Dutch saying which literally translates as a change of food leads to eating. This really sounds as a horrible translation….. But it basically comes down to talking about a subject will lead to new thoughts and inspiration.

Inspired by the blog of Small Things I would like to show you in this post what I am making this week. I am the type of person who will have multiple crochet projects going on (a WIP as mentioned by Dutch blogger JipbyJan which sound a lot less horrible than mentioning I am making a lot but nothing is finished....), one or multiple sets of zonnekindpoppen (to the non-Dutch population mostly known as Waldorf dolls) and always something to read.

This week I started with a shawl by the pattern of Karin aan de Haak. I am using the yarn Limited by Wolcafé. This yarn has a moving colour effect and is handmade. My mom brought this from a fair a while back and the colours really invited me to make a fall kind of shawl. And since fall is really coming this time of year, it is time to crochet this piece.




And to end this post there is the dessert with a book. I am currently reading the new part of the Millennium series (The Girl in the Spider’s Web). I have read the trilogy a while back and have watched the original movies but I did never expect to be able to wow me again with the story of Lisbeth Salander and Mikael Blomkvist. It is a lovely thrilling book for this week.

And what are you making this week? I would love to hear from you so leave me a message at the comments.

Until next time!

Lots of love,

Maaike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten